Sasiul noului Ducati DesertX include un cadru trellis din otel si suspensii cu cursa lunga, setate special pentru a oferi performante eficiente chiar si in cele mai solicitante conditii. DesertX este intuitiv si asigura precizie in manevrare pe orice suprafata, datorita capacitatii sale impresionante de a absorbi denivelarile.
Suspensia frontala a lui DesertX este formata dintr-o furca upside-down Kayaba de 46 mm cu cursa de 230 mm. In spate, este echipat cu un monoshock Kayaba. Ambele componente sunt reglabile in ceea ce priveste compresia, reculul si preincarcarea. Amortizorul din spate este conectat la un bascula din aluminiu, permitand o cursa a rotii spate de 220 mm. De asemenea, DesertX are o garda la sol impresionanta de 250 mm, ceea ce il face perfect pentru aventurile extreme off-road.
Este de remarcat ca DesertX utilizeaza anvelope cu dimensiuni nemaivazute pana acum la Ducati: 21" in fata si 18" in spate. Anvelopele tubeless Pirelli Scorpion Rally STR standard sunt ideale pentru o utilizare versatila a motocicletei, imbunatatesc siguranta si permit reparatii mai usoare in caz de perforare in off-road. DesertX este, de asemenea, omologat pentru montarea de anvelope off-road si pentru drumuri asfaltate.
Sistemul de franare este echipat cu ABS Cornering, la fel ca toate motocicletele Ducati. In fata sunt utilizate etriere monobloc radiale Brembo M50 cu patru pistoane si discuri duble de 320 mm, iar in spate, un etrier Brembo cu doua pistoane si un disc de 265 mm. Setarile fortei de franare au fost concepute pentru a oferi o modulatie excelenta in off-road si pe suprafete alunecoase, dar si in traficul urban.
Ergonomia noului DesertX a fost dezvoltata in urma unor sesiuni lungi si solicitante de testare, atat pe off-road, cat si pe asfalt. Pozitia scaun-repede-maner ofera confort pe drumurile asfaltate, dar este extrem de eficienta si la condusul in picioare. Scaunul are o inaltime de 875 mm (poate fi coborat cu o sa accesorie) si, datorita profilarii sale bune, garanteaza un contact sigur cu solul.