Angajamentul continuu fata de inovatiile electronice a condus Ducati la dezvoltarea Ducati Vehicle Observer (DVO), care monitorizeaza datele de intrare de la peste 70 de senzori, imbunatatind astfel strategiile de control electronic. Precizia remarcabila a acestei functii permite controlerelor sa intervina aproape predictiv, pentru a satisface rapid cerintele riderului in cautarea performantei maxime. DVO, dezvoltat de Ducati Corse in MotoGP, estimeaza fortele care actioneaza asupra motocicletei si sarcinile pe care aceasta le poate suporta in diferite conditii de condus, integrand informatiile de la platforma inerciala IMU intr-un mod si mai precis.
Panigale V4 este echipat cu un pachet complet de sisteme electronice. Lista include: Ducati Traction Control DVO, Ducati Slide Control, Ducati Wheelie Control DVO, Ducati Power Launch DVO, Engine Brake Control si Ducati Quick Shift 2.0. Sistemul DQS 2.0 foloseste o strategie bazata exclusiv pe un senzor de pozitie unghiulara, permitand astfel utilizarea schimbatorului de viteze fara microintrerupatoare, oferind riderului un sentiment mai direct, cu o cursa redusa a levierului.
Noul ecran de 6,9 inci cu raport de aspect 8:3 ofera o lizibilitate maxima fara a perturba campul vizual. Sticla de protectie utilizata beneficiaza de tehnologia de lipire optica, oferind cea mai buna vizibilitate pe un fundal negru chiar si in timpul zilei. Interfata dedicata utilizarii pe circuit a fost proiectata pentru a sprijini riderul in cautarea performantei maxime. Datorita dimensiunii mai mari, o serie de noi parametri pot fi afisati pe o singura parte a ecranului:
- „g-Meter” afiseaza in timp real valoarea acceleratiei laterale in viraje si a acceleratiei longitudinale in timpul accelerarii si franarii,
- „Power&Torque” afiseaza procentajul de putere si cuplu livrat in acel moment,
- „Lean angle” afiseaza unghiurile actuale de inclinare impreuna cu nivelul de deschidere al acceleratiei si presiunea exercitata asupra franei.
Modul Info Track poate afisa performantele in timp real. Utilizand sistemul GPS, sunt afisate timpii pe tur impartiti in trei sectoare, care pot fi setati de catre rider prin intermediul butonului „flash” in timpul primei sesiuni. Pe tabloul de bord este afisata o diagrama cu pictogramele T1, T2 sau T3 indicand performantele obtinute in fiecare sector al circuitului, folosind aceleasi culori ca in MotoGP (alb, gri, portocaliu, rosu).
Modul de afisare pentru condusul pe drumuri este foarte clar, cu un turometru rotund proeminent plasat in centru, iar indicatorul treptei de viteza este afisat in interiorul acestuia. Partea stanga a ecranului este rezervata pentru setari, navigatie (daca este instalata), player muzical, gestionarea smartphone-ului, manere incalzite si diverse functii suplimentare ale accesoriilor. In partea dreapta sunt afisate viteza, ora, temperatura apei si tempomatul (daca este activat). Tabloul de bord modifica dinamic afisajul, mutand zonele de date pentru a asigura cea mai buna vizibilitate pentru functiile utilizate in acel moment, cum ar fi navigatia.
Odata revenit la boxe, noul sistem de colectare a datelor DDL completeaza experienta riderului cu informatii noi. Sistemul dezvoltat de 2D in colaborare cu Ducati inregistreaza toti parametrii importanti pentru condusul Panigale – traseul parcurs de la magistrala CAN, comparandu-l cu cel mai modern sistem GPS capabil sa traseze cu precizie traiectoriile parcurse. Datele pot fi apoi analizate folosind software-ul extern cu sabloane si rapoarte create de Ducati Corse, pentru a imbunatati performantele pe circuit.